Socialförsäkringsministern på besök

Socialförsäkringsminister Ardalan Shekarabi besökte Söderhamn under onsdagen. Han började dagen med ett besök på pensionsmyndigheten. Träffade senare representanter för företag där vi tillsammans diskuterade olika problem. Det blev en bra diskussion med slutsatsen att vi har en del att arbeta med. Mer möjlighet till utbildning, bättre skydd för företagare och bättre sjukförsäkringssystem var några frågor som diskuterades.

Färden gick vidare till Föreningen Nejlikans lokaler som var välfylld mestadels av pensionärer. Ardalan talade till ett bildspel där han pekade på hur vi har kompromissat för att ge innevånarna förbättrade levnadsutrymme. Han gjorde det med bravur och sedan fick de församlade möjlighet att ställa frågor. Det var många som hade frågor runt pensionerna samt hur det ska överleva framtidens finansieringsproblem. Till sist kan vi som Socialdemokrater känna oss nöjda med en bra informativ dag.

Tack Ardalan du fick oss att höja blicken.

Jan-Evert Hagström,
Ordförande Socialdemokraterna i Söderhamn