Bakom lyckta dörrar avgörs Kastanjens framtid!

Välfärdsnämndens ordförande har uttalat i sociala medier att Alliansen och Sverigedemokraterna gemensamt tagit fram besluten som leder till en nedläggning av Kastanjen i Ljusne. Ett jättestort beslut som bara hanteras av en liten grupp i Välfärdsnämnden bakom lyckta dörrar.

Stora beslut som påverkar en ort radikalt ska fattas i kommunfullmäktige, för det är faktiskt där dom vi röstat på i valet sitter. Alliansen och Sverigedemokraterna beslutade att frågan skulle avgöras där det inte ger medborgarna den insyn frågan förtjänar.

Vi socialdemokrater ansåg i nämnden att frågan om nedläggningar ska till fullmäktige för att fler ska få ta ställning och belysa olika delar i beslutet. Socialdemokraterna har varit tydlig i nämnden om att vi inte vill lägga ner Kastanjen, men får inte ens chansen att debattera frågan. Vi kan nu bara ställa oss frågan vilka andra nedläggningar dom inte kommer lyfta upp utan besluta i en liten grupp bakom lyckta dörrar.

Marcus Gard (S)

Åsa Kastman (S)