30-65 år: Nya utmaningar i livet

Vi vet att trygghet är avgörande för att kunna bygga ett samhälle. Att den grund som lagts i skolan, ger dig den trygghet du behöver för att kunna nå dina drömmar. Att Söderhamn är en plats där du vill utvecklas och utveckla. Att när du behöver stöd så finns också samhället där och ger dig den trygghet som behövs för att komma vidare.
  • Vi vill möjliggöra att kunna bo socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbart. Ett boende i alla delar av Söderhamns kommun med flexibla flyttkedjor.
  • Vi vill ha attraktiva bildnings- och utbildningsutbud i Söderhamn, där studieförbunden tillsammans med vuxenutbildning och folkhögskola spelar en central roll som ständigt utvecklas med samhället.
  • Vi vill att det ska vara möjligt att bo och leva i Söderhamns alla delar och kunna arbeta och studera på andra orter. Därför behöver kommunikationerna inom men också till och från kommunen utvecklas.
  • Vi vill att som anställd i Söderhamns kommun ska man känna trygghet. Rätten till heltid, en god arbetsmiljö och möjlighet till utveckling ger grunden. Sedan behöver vi tillsammans skapa utveckling.
  • Vi vill att företag som är etablerade i kommunen ska ges aktiva förutsättningar att utvecklas och
    växa.