Strömmingsleken 2017

Om ca 3 veckor är det åter dags för Strömmingsleken och jag har blivit ombedd att ”få ihop” det hela. Datum för årets ”lek” är helgen den 11-13 augusti så det är på sin plats att göra schemat för bemanning av vagnen. För detta behöver jag er hjälp. I år har vi något kortare pass än förut, och efterföljande kamrater ansluter sista kvarten och 2 timmar framåt. Ni ser tiderna längre ner.

BYTE AV PASS:

Behöver ni byta pass, gör ni det helst sinsemellan. Skulle ni av någon anledning inte kunna komma på uppsatt pass, är det bra om ni kontaktar någon av de andra i samma pass så dom vet och om du ev. behöver hitta någon som kan ”hoppas in” i ditt ställe. Om det blir svårigheter, kan ni kontakta mig eller Alexandra.

BEMANNINGS-/ÖPPETTIDER:

De tider som gäller är i stort sett samma som förut, men Strömmingslekens/tivolits öppettider är lika, fredag kl.15 – 02, lördag kl.12 – 02 och söndag kl.12 – efter fyrverkeriet.

För oss och alla andra som deltar i själva marknaden, är det egentligen särskilda marknadstider som gäller, men vi får avsluta som vi gjort förut. Av erfarenhet så vet vi ju att det i regel inte är någon vinst för oss att vara kvar efter kl.18-19. Dock får de som har sista passet avgöra om det är läge att plocka ihop eller stanna en liten stund till. Möjligen att det är mycket folk i rörelse på söndag kväll innan fyrverkeriet, men det märker ni ju.

Obs! Pass 3 kl.15.30 – 18.00, dag 2 + 3 är 30 min längre än de övriga.

Ju snabbare Du är att anmäla dig, ju troligare är det att du få den tid som passar dig bäst

Skicka era önskemål om tid/dag samt mobilnummer direkt till mig ;  gokatt@hotmail.com snarast, så skriver jag in er i schemat. Schemat får ni sen, tillsammans med en tfn.lista på alla som anmält sig.

Varje pass ska bemannas av minst 2 personer, men max 3-4, och ingen ska stå ensam! Däremot står det var och en fritt att befinna sig på marknadsområdet och kring vagnen, även utan uppdrag

Ha en fortsatt skön sommar så ses vi på Strömmingsleken!

Hälsningar Kattis

tfn: 070 – 544 29 39